Pagina's

zaterdag 21 mei 2011

Review: Gezichtsmasker Queen Helene Abricot Moisturizing


Het masker van Queen Helene heb ik al een hele tijd liggen. Ik gebruik het af en toe en opeens bedacht ik me dat het wel leuk is om deze te reviewen voor jullie. Terwijl ik het masker op had heb ik wat foto’s gemaakt. Deze ga ik laten zien en natuurlijk ga ik vertellen wat ik er van vind.


Ik heb dit masker al een hele tijd geleden een keer gekocht, toen ik opzoek was naar een masker in een tube. Ik vond de maskers uit zakjes wel heel erg fijn, maar ik wilde graag een tube hebben, omdat je hier veel langer mee kunt doen. Ook is het in verhouding goedkoper. Deze tube kostte namelijk maar €4,50!


Veel van jullie kennen waarschijnlijk het Queen Helene Mint Julep Masque. Zo niet: dit is een erg bekend masker in de 'beauty-blog-wereld'. Het zou heel erg goed werken tegen onzuiverheden. Maar omdat ik eigenlijk bijna geen last heb van onzuiverheden, maar wel van een gevoelige en droge huid, besloot ik een ander soort Queen Helene masker te proberen. Dus dat werd deze. 



Het masker is oranje van kleur, ook op je gezicht. De kleur van abrikoos dus, het masker ruikt ook heel erg naar abrikoos. Als ik het masker net op heb, vind ik het wel lekker, maar na een tijdje niet meer. Ik walg niet heel erg van deze geur, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige het echt niet lekker zullen vinden.



Hier heb ik het masker op. Op de tube staat dat je het gebied rond de ogen en mond vrij moet laten, dat ik wel bekend. Ook staat er dat je het niet langer dan 10 minuten moet laten zitten. Dat vind ik wel een beetje apart, meestal staat er juist dat je het minstens 10-15 minuten moet laten zitten. Maarja. Ik heb het trouwens langer dat 10 minuten laten zitten.. Ik denk een kwartiertje ofzo, maar er was niks aan de hand. ;)



Het masker droogt hard op, dus als een kleimasker. Ik vind dit niet zo'n fijn gevoel, het voelt alsof er aan mijn huid word getrokken. Daarom haal het er meestal dan wel af.

Nadat ik het masker eraf had gehaald was mijn huid wel een beetje rood, maar dat ben ik wel gewend. Misschien is dit masker toch nog wel íets te agressief voor mijn huid. Maar ondanks dat vind ik het een hardstikke fijn masker!

Conclusie: Fijn masker voor een normale tot droge huid. Ook als je een wat gevoelige huid hebt, moet dit masker gewoon kunnen. Het maakt je huid heel zacht!

Wat is jullie favoriete masker?

Liefs,
Brechtje.