Pagina's

woensdag 28 december 2011

Review: Christina Aguilera royal desire parfum


Toen ik laatst een nieuwe en grotere fles van Christina Aguilera Royal Desire kocht, besefte ik mij opeens dat ik dit parfum nog nooit echt heb gereviewd. En dat terwijl het waarschijnlijk wel mijn favoriete parfum is. Deze draag ik vaakst en het liefst. Ik heb hem al vaak langs laten komen in artikelen, maar nu word het tijd voor review!


Om te beginnen de flacon. Ik vind deze er leuk uit zien. Het heeft een mooie vorm en dop, als extra zit er leuk hangertje om heen. Deze kun je eraf halen en gebruiken als bijvoorbeeld sleutelhanger. Iedere grootte flacon heeft een ander hangertje, erg leuk verzonnen vind ik. Ik heb de kleinste en de middel grote fles. Om de klein hangt een waaiertje, waarschijnlijk vanwege Christina’s liefde voor Japan en omdat er Japanse bessen in het parfum zijn verwerkt. Om de middel grote fles hangt een hartje met de initialen van Christina. Verder hebben de flacons een bruine barok print en sierlijke letters.


De noten van het parfum. Ieder parfum bevat drie verschillende noten, een parfum opent met de top noten, deze ruikt je niet erg lang en dit geeft je een eerste indruk van het parfum en zijn daarom erg belangrijk. Meestal zijn deze wat frisser. Na ongeveer tien minuten vervliegen deze en dan komen de hartnoten, dit zijn meestal bloemige geuren. En tot slot heb je de basisnoten. Dit zijn de zwaardere noten en deze blijf je het langst ruiken. Uiteindelijk is dit dus wat je de hele dag door ruikt. Het was de bedoeling dit snel en kort uit te leggen, maar dat is niet echt gelukt. ;)

De noten van Royal Desire:
Top – zwarte bes en de Japanse yuyu citrus geurnoten.
Hart – Lelie, kamperfoelie, roos en iris.
Basis – Muskus


Het is een erg licht en bloemig parfum. Als je het opspuit ruikt het nog wat sterk, maar na een tijdje (bij de hartnoten) ruikt het duidelijk veel bloemiger. En ook de basis vind ik erg bloemige, ondanks de muskus. Ik denk dit parfum door sommige veel te fris zou worden gevonden, maar ik houd daar wel van. Het enige nadeel van dat frisse, is dat het erg snel vervliegt. Aan het eind van de dag ruik ik het nog wel, maar dat is echt maar heel licht.

15ml is €17,-
30ml is €25,-
50ml is €35,-.

Conclusie: Ik vind het een erg lekker fris parfum in een flacon. Het enige nadeel is dat het snel vervliegt, maar je kunt het natuurlijk in de loop van de dag bijspuiten.

Liefs,
Brechtje.