Pagina's

woensdag 14 december 2011

Review: Andrélon Droogshampoo


Eindelijk is daar dan de review van de Andrélon droogshampoo. Al een lange tijd geleden kwam deze voorbij in een shoplog en ik zou zo snel mogelijk een review doen. Alleen heb ik dan het probleem dat mijn niet zo snel vet wordt (eigenlijk niet echt een probleem) en duurt het dus wat langer voordat ik het kon reviewen. Maar nu is hij er toch, lees dus snel verder!

Om te beginnen, wat is droogshampoo precies? Voor degene die dit nog niet kennen, zal ik het even uitleggen. Droogshampoo gebruik je tussen de wasbeurten door. Het wast je haar niet echt, het neemt alleen het overtollige vet op. Droogshampoo spuit je in je haar (het kan een beetje wit worden), vervolgens wacht je even en dan borstel je het uit! Ideaal voor als je even geen tijd hebt om je haar te wassen, dit frist het weer een beetje op!


Maar goed, nu terug naar de review. Om te beginnen de verpakking. Deze ziet er goed uit, typisch Andrélon met de blauw-paarse bus en duidelijke tekst, verder niet veel bijzonders, maar ik vind het wel mooi uitzien. Verder werkt het praktisch, het zit in een spuitbus, dit vind ik bij droogshampoo wel het makkelijkst.


De geur is iets wat gelijk op valt. Het is heel fris en ruik hetzelfde als je shampoo en conditioner uit de Verassend Volume lijn. Alleen is het bij de droogshampoo wat sterker en je blijft het veel langer ruiken, dat komt natuurlijk omdat je het niet uitspoelt. Ik vind lekker, maar na een tijdje word het ietsjes te veel.


Hierboven zie je de droogshampoo op mijn hand. Juist, je ziet niks! En op je haar ook niet, het laat geen witte waas achter.  Een pluspunt, en zeker als je na gaat dat ik bruin haar heb! Bij donker haar zie je dit vaak veel beter namelijk. Als je uit kamt heeft het wel iets wat meer volume, maar dat komt vooral omdat het minder vettig is. Verder ziet mijn haar ziet er stukke minder vet uit!

Conclusie: Ik vind het een fijne droogshampoo en werkt zeker goed om je haar minder vet te maken. Veel volume geeft het niet, maar dat vind ik niet heel erg. Ik vind het trouwens wel apart dat Andrélon zich daar zo op heeft gericht, ook in de reclames. Het is al fijn genoeg dat er nu een budget merk is met een fijne droogshampoo, toch?

Gebruiken jullie wel eens droogshampoo en heb je die van Andrélon wel eens geprobeerd?

Liefs,
Brechtje.