Pagina's

maandag 12 december 2011

Reinigingsmelk Kruidvat en L'Oréal

Toen laatst mijn reinigingscrème op was besloot ik eerst wat anders te proberen. Helaas beviel dit niet goed, dus kocht ik wéér een nieuwe. Deze vind ik wel erg fijn. Benieuwd welke ik fijn vind ik en welke niet? Lees dan snel verder voor mijn reviews.


Ik zal beginnen met de Ultra Sensitve renigingsmelk 2 in 1 van Kruidvat. 2 in 1 dat betekend dat je het voor je gezicht en ogen kunt gebruiken. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor mijn gezicht, voor mijn ogen gebruik ik liever reiniginglotion speciaal voor je ogen.


De reiningsmelk is vrij dun, logisch het is niet voor niets een melk. Hij verdeelt makkelijk over je gezicht en het voelt lekker fris aan. Hij is erg mild zoals geloofd word, maar haalt mijn make-up toch goed weg. Helaas voelt na het reinigen mijn huid wat trekkerig aan. Blijkbaar heb ik toch een reiniging nodig die voor de gevoelige én droge huid is. Als je alleen een gevoeldige huid hebt, raad ik deze zeker aan.

Voor mij dus toch iets voor de droge huid. Daarom kocht ik maar weer mijn oude vertrouwde reinigingsmelk van L’Oréal voor de droge en gevoelige huid. Deze is ook voor gezicht en ogen, maar ik gebruik hem dus alleen voor mijn gezicht.


In verhouding tot de melk van de Kruidvat is deze veel dikker. Ook dit verdeeld makkelijk over je huid en ik merk gelijk dat het vetter aanvoelt. Dat vind ik persoonlijk wel fijn met mijn droge huid. Ik smeer het altijd op mijn gezicht en verwijder het vervolgens met een nat washandje. Hierna voelt mijn huid lekker zacht en schoon. Het laat een licht vettig laagje achter, maar dat vind ik juist fijn.

Conclusie: Ik vind ze beide fijn, maar voor mijn huid ga ik toch voor die van L’Oréal. In de winter is mijn huid nou eenmaal droger en dan heb ik dat echt nodig. Voor in de zomer is de melk van de Kruidvat denk ik perfect, ook omdat hij zo lekker fris aanvoelt.

Is jouw huid in de winter ook droger en welke reinigingsmelk gebruik jij?

Liefs,
Brechtje.