Pagina's

dinsdag 13 december 2011

Een column vol vrolijkheid


Tumblr_lvzvdvkobm1qjzvcco1_500_large
Opeens word ik dan heel blij en heb ik zo’n inspiratieboost. Ik heb jullie heel wat te vertellen over school, maar ook thuis en vakantie en dergelijke. Het zijn allemaal leuke dingen, dus lees snel verder!

Om te beginnen met school. Maandagavond had ik de tien minuten gesprekken met twee leraren en hier keek ik behoorlijk tegenop. Op dit moment sta ik er niet heel erg goed voor, maar ik heb wel het idee dat ik het echt kan. Ik kan VWO aan, dat weet ik gewoon. Maar als je naar mijn cijfers kijkt zal je dat niet echt denken. Ik was dus bang dat ik zoiets te horen kreeg, dingen die al wel wist. In plaats daar van heb ik hele goede tips gekregen waar ik mij op moet focussen: ik moet mij laten overhoren en op tijd beginnen met leerwerk. Ook zie ik nu dat het probleem bij mij bij slechts twee vakken ligt: het zijn de twee zware onvoldoendes voor wiskunde en Frans. Door die twee vakken zou ik kunnen blijven zitten. Voor de rest sta ik zevens en achten. Dus ja, het word bikkelen voor die twee vakken, maar ik heb er echt vertrouwen in dat dit moet lukken!


Voor Sinterklaas kreeg ik een blender! Haha, ja dat is nou niet het eerste wat je zou verwachten, maar dit wilde ik echt al heel lang. En echt, ik ben verslaafd aan dat ding! Ik kom thuis en maak een ijskoffie, of een smoothie. Ik probeer nu zoveel mogelijk dingen uit en ik ben opzoek het perfecte recept voor ijskoffie. Van Starbucks kan ik het waarschijnlijk niet winnen, maar ik doe mijn best. Er komt binnenkort een artikel aan over mijn favoriete blender recepten.

En ja, tot slot.. nog maar twee weekjes en dan is het heerlijk kerstvakantie. Twee lange weken even geen school. Natuurlijk wel iets doen, maar wel eventjes rust en daar ben ik echt aan toe. Het aantal toetsen bouwt zich nu al langzaam af, en ik geniet ervan! Tijd om te bloggen, tijd voor ijskoffies, tijd om te de stad in te gaan. Heerlijk, ik kijk uit naar kerst, oud en nieuw, oliebollen eten, gezelligheid, kerstbomen, de lichtjes in de straten. En alles wat nog meer bij de kerstvakantie hoort! Het is duidelijk ik heb een hele vrolijke bui.

Hebben jullie een super recept voor ijskoffie? Laat het mij weten!

Liefs,
Brechtje.