Pagina's

donderdag 11 augustus 2011

Shoplog vakantie Canada


Zoals jullie misschien wel weten ben ik net terug van vakantie naar Canada. In Amerika worden super veel mooie en goedkopere producten verkocht die in Nederland niet te krijgen zijn, maar in Canada hebben ze er ook wel een paar van. Lady Speed Stick, Wet ’n Wild, Covergirl, Carmex, L.A Colors en nog meer mooie merken. Ik laat jullie niet langer wachten, hier is mijn shoplog!

Ik zal beginnen met de make-up, want hier heb ik het meeste van gekocht. Ik wilde ook wat spullen van Wet ’n Wild kopen, maar helaas heb ik dat niet gevonden. Dit zou worden verkocht bij de Walmart, dit is een winkelketen zoals de Carrefour die ze Frankrijk hebben. Een hele grote winkel dus die van alles verkoopt, van tv’s tot make-up tot groenten. Deze ben ik alleen nergens tegen gekomen. Je zou er wel heel veel hebben in Canada, maar helaas.
-        MAC blush in Sunbasque. Stiekem heb ik deze niet in Canada gekocht, maar op Schiphol, hier hoef je namelijk geen BTW te betalen – achter de douane alleen hoor. Het is mijn eerste MAC product en hij is geweldig. Meer zeg ik niet, er komt namelijk nog een uitgebreidde review over.
-        Carmex lippenbalsem. Dit is zou echt zo’n wonderlippenbalsem zijn. Ik heb ze vaak voorbij zien komen op blogs, ook op Nederlandse blogs, je kunt ze namelijk ook op Internet bestellen. Ik heb een potje gekocht, omdat je hier denk ik het langste mee kunt doen. Ik heb met Cherry smaak, ik zag later pas dat er ook gewone was. Ik vind het geurtje niet erg lekker, dus ik baal wel een beetje dat ik cherry heb genomen. Maar ach, het is wel een hele fijne lippenbalsem! Hij koste $2,-. Er komt natuurlijk nog een review over!
-        St. Ives Apricot Scrub. Ook hier had ik goede dingen over gehoord. Het is een hele milde scrub voor het gezicht. Precies wat ik nodig had met mijn gevoelige huid. Komt ook een review over!
-        Honey & Oatmeal Scrub for dry skin. Een scrub voor het lichaam in de vorm van een zeepje, super leuk! Deze zag je overal de souvenirwinkeltjes. Hier komt geen review over, deze kun je namelijk niet in Nederland krijgen, ook niet via Internet denk ik.
-        Oogschaduwpalletje van Covergirl. In het doosje zag hij er erg goed uit en er zag zelfs een kwastje bij. Helaas blijkt de verpakking niet goed te zijn en de oogschaduw zelf zijn ook niet super. Van de groene en blauwe kleur komt nauwelijks pigment af, de lichtste kleur is wel een erg goede basiskleur en kwastje is ook wel fijn. Verder vind ik het een beetje tegenvallen dus, ik had meer verwacht van Covergirl! Hier komt denk ik geen review over, ik heb het namelijk nog nooit gezien in Nederland of in webshops.
-        Lady Speed Stick. Mijn hart maakt een sprongetje toen ik deze in de supermarkt zag liggen. De Lady Speed Stick, de beste deodorant ooit! Ik moet er natuurlijk één mee nemen en uiteindelijk werden het er zelfs twee. Hier komt wel een review over, ik weet niet of jullie het kunnen krijgen, maar ik moet er gewoon wat over schrijven.
-        Lipsmackers. Deze zijn natuurlijk ook gewoon in Nederland te koop – bij de Claire’s bijvoorbeeld – maar ik heb ze nooit gekocht, omdat ik ze altijd zo duur vond. Nu had ik wat vakantiegeld over en ze waren hier ietsjes goedkoper, dus ik besloot er een paar mee te nemen. Hier komt geen review over, ik denk dat iedereen wel weet hoe lipsmackers werken.
-        En tot slot een nagellakje van L.A. Colors. L.A. Colors kennen jullie misschien wel, het is een leuk budgetmerk uit de VS wat helaas niet in Nederland te koop is. Je kon het wel bij de Boozyshop krijgen volgens mij – online dus – maar die verkoopt het niet meer. Ik wilde al een tijdje een blush van dit merk, maar deze heb ik niet gezien. Er was alleen nagellak, lipgloss en lipstick. In lipgloss en lipstick ben ik nooit zo geïnterreseerd, de nagellak kleurtjes vond ik niet zo interresant, dus ik besloot deze base en topcoat te nemen. Ik weet nog niet zeker of ik hier een review over ga schrijven.

En dan de non-beauty dingen. Het zijn er slechts twee, best raar als je bedenkt hoeveel souvenirwinkeltjes er daar wel niet waren.
-        Als eerst een ‘Don’t Fead The Bears’ bordje. Deze werden heel veel verkocht, je had ook heel veel verschillende soorten. Ik heb varianten gezien van de Moose, Tourist Crossing en nog veel meer. Ik vind deze heel erg leuk en het doet me zo aan Canada denken. Deze ga ik aan de buitenkant op de deur van mijn kamer hangen.
-        Een LiveStrong armbandje. Deze hebben jullie ook al voorbij kunnen zien komen in mijn favorieten van de maand. Ik heb deze aan het begin van de vakantie gekocht en draag hem dus al bijna de hele vakantie. Daarom doet het mij ook een beetje aan Canada denken. De opbrengst van de LiveStong bandjes gaat naar het Kankerfonds. Door de bandjes te kopen help je dus mensen met kanker en dat vind ik heel mooi. Als je de bandjes niet kent, moet je er maar een keer naar googlen. Je kunt deze bandjes niet meer in Nederland kopen, wat ik erg jammer vind.

En dat was mijn shoplog alweer! Ik vind dat ik best veel heb gekocht voor mijn doen. Normaal ga ik naar Frankrijk, hier heb ik alles al wel een beetje gezien, dus koop ik meestal maar één of twee dingen. Dit jaar had ik een hele andere vakantie en ging ik naar een land dat ik nog nooit had gezien, dus heb ik best veel gekocht. Met alles ben ik super blij en ik ga veel nog uittesten en lekker gebruiken!

Waar zijn jullie naar op vakantie geweest en heb je veel gekocht?

Liefs,
Brechtje.