Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

Budgettip: Hema opschrijfboekje (Moleskine dupe)


Misschien ken je de opschrijfboekjes van Moleskine wel. Die peperdure, maar ook echt prachtige opschrijfboekjes van super kwaliteit. Nou, vandaag heb ik een budgettip voor jullie. Hema verkoopt ongeveer dezelfde boekjes, maar dan voor een heel aantrekkelijk prijsje. Ze hebben zelfs een paar varianten en ze zijn allemaal bijna hetzelfde als de Moleskine boekjes.

Eigenlijk kwam mijn moeder met de tip. Ze had er een gekocht als kasboekje voor op vakantie. Ik was van plan er zelf een te gaan kopen, maar ik mag die van mijn moeder hebben. De vakantie is voorbij, dus ze heeft het niet meer nodig. Ik scheur gewoon de paar bladzijdes waar wat opstaat eraf en hij is zo goed als nieuw.


Het boekje. Hij is gemaakt van leer – ik weet niet of het echt leer is, maar het ziet er wel mooi uit. Moleskine zou het een soft cover noemen. Dit betekend dat het geen hard boekje is, je kunt het een beetje buigen, dit vind ik wel fijn.

Ik heb bij de Hema ook nog kleinere en dunnere boekjes hiervan gezien, deze verkoopt Moleskine ook. Misschien hebben ze nog wel meer boekjes, maar dit heb ik tot nu toe gezien.



Ik ben van plan dit boekje mee te gaan nemen in mijn tas. Hij is denk ik stevig genoeg voor. Het lijkt mij een handig boekje voor als ik even snel wat op moet schrijven om te onthouden of voor lijstjes. Het zal wel van plan komen in ieder geval.

Echt een aanrader dus. Hij kost volgens mij rond de 3 euro en is gewoon te koop bij de Hema.

Wat gebruiken jullie als opschrijfboekje?

Liefs,
Brechtje.