Pagina's

maandag 22 augustus 2011

Review: St. Ives Apricot Scrub


Een hoop reviews de laatste tijd, ik weet het. En dat terwijl ik de afgelopen twee weken niet eens zoveel heb gekocht. Deze reviews zijn nog steeds van de producten die ik op vakantie in Canada heb gekocht! Dit is wel de laatste, dus voorlopig weer producten die wat makkelijker te krijgen. Dit product is wel in Nederland te koop, ik heb het een keer bij de afrowinkel in Den Haag zien liggen. Ik denk dat ze het bij wel meer afrowinkels verkopen.

De scrub van Hema die ik heb werkt wel goed, maar ik merk dat hij veel te ruw is voor mijn huid. Vandaar dat ik opzoek was naar een milde scrub, maar die wel goed werkt. Hier had ik positieve dingen over gelezen en toen ik hem in Canada in de drogist zag, nam ik hem gelijk mee.



Zoals de naam al zegt, zit er abrikozen extracten in. Op de verpakking zie je ook abrikozen en verder is verpakking vrij simpel, maar wel mooi. Je ziet ook een soort swatch van de scrub erop staan. De geur is lekker fris en zepig en je ruikt ook ergens abrikozen. Geen enorm zoete abrikozen lucht dus, maar dat vind ik juist wel fijn. Dit is de versie voor een sensitive skin, voor een gevoelige huid dus.



Wat scrub op mijn hand. Op je gezicht heb je niet veel nodig, hij is dus erg zuinig. En is de scrub ook gentle genoeg voor mijn huid? Geen roodheden na afloop of een branderig gevoel? Nee, hij is heerlijk mild en mijn huidje is lekker zacht. Dat betekend ook dat hij goed genoeg scrubt en de dode huidcellen verwijderd.

Volgend St. Ives is de scrub mild genoeg voor dagelijks gebruik, maar dat doe ik niet. Als ik het dagelijks zou gebruiken, zou mijn huid wel rood en gevoelig worden denk ik. Dit heb ik nou eenmaal snel. Maar ik raad sowieso aan om niet elke dag te scrubben, je moet je huid ook wat rust gunnen.

Conclusie: Ik ben tevreden over deze scrub. Mijn huid word er niet gevoelig van, maar hij verwijderd wel goed de dode huidcellen. Ik houd er van om op zondag mijn huid te scrubben en een maskertje te doen – al moet ik zeggen dat ik het wel vaak vergeet, dus voortaan zal ik deze op zondag gebruiken!

Deze scrub kun je kopen bij de afrowinkel, hij kost rond de €5,-.

Wat is jullie favoriete scrub en hoevaak gebruik je deze?

Liefs,
Brechtje.