Pagina's

maandag 15 augustus 2011

Back To School, think positive!


De vakantie zit er bijna op, het is niet te ontkennen. Ik moet 22 augustus mijn rooster ophalen en mijn broertje moet zelfs vandaag alweer beginnen. In het noorden hebben ze lekker nog een paar weken. Maar hoe gaan we dat dan overleven, de lange dagen naar school? Bij dat idee word ik al treurig, daarom heb ik het van de zonnige kant proberen te bekijken. Hier hebben jullie vast ook wel wat aan, lees maar snel verder.

Ten eerste. De eerste schooldagen zijn zo erg nog niet. Je begint meestal rustig, de docenten moeten ook nog een beetje opstarten. Ook heb je in de pauze’s – of tijdens de lessen – genoeg tijd om lekker bij te kletsen met vriendinnen die je misschien al een tijdje niet hebt gezien.


Wat ik altijd wel fijn vind, is om met een lekker frisse start te beginnen. Nieuwe schriften, nieuwe agenda, nieuwe boeken. Ook begin je overnieuw met je cijferlijst. Bij mijn school is dat ten minste, volgens mij is dit niet overal zo. Vreselijk slechte cijfers zijn uitgewist en je begint met een schone lei.


Een lichtpuntje voor de mensen die ook naar de vierde gaan: het schijnt minder zwaar te zijn dan de derde. Ook heb ik dit jaar studiehuisuren. Dit zijn uren waarin je huiswerk kunt maken, dat lijkt mij heel erg fijn. Minder werk thuis doen, dus meer vrije tijd!

Vergeet ook niet, je bent weer lekker met je vriendinnen! Natuurlijk kan je in de vakantie ook afspreken, maar op school zie je elkaar veel vaker. Misschien heb je na school – of in een tussenuur – nog wel tijd om even gezellig naar de stad te gaan. Een ijsje eten of een patatje halen.

Dan nog wat wijze raar en goede voornemens voor mezelf dit schooljaar:
  1. Probeer ook in het begin van het jaar te knallen, dan kun je aan het eind van het jaar wat rustiger aan doen. Vorig jaar heb ik dit niet zo goed gedaan en ik had zo veel stres aan het einde van het jaar. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Probeer dus ook goed te plannen.
  2. Na school niet achter de computer gaan zitten, maar aan m’n huiswerk. En ook niet deze twee dingen combineren, bij mij gaat dit nooit goed. Mijn concentratie is namelijk niet geweldig. Gewoon in een keer even doorwerken, dan ben je het snelst klaar. Als je hier gewent aan raakt, wordt het vanzelf minder vervelend. Begin ook op tijd. Het beste is om op de dag dat je het krijgt te beginnen, dan heb je het maar gehad.
Op school kan het ook heel gezellig zijn, probeer er gewoon het beste van te maken. Je zult zien dat het echt wel mee valt. J

Wanneer moet jij weer naar school en zie jij er ook tegen op?

Liefs,
Brechtje.