Pagina's

zondag 14 augustus 2011

Review: Carmex lippenbalsem


Carmex is echt zo’n product dat helemaal wordt gehypt op het Internet. Het zou een geweldig product zijn tegen droge lippen en velletjes. Helaas is het niet in Nederland te koop, je kunt het wel online bestellen. Op mijn vakantie in Canada zag ik opeens Carmex liggen. Ik wist dat ze het in Amerika verkochten, maar blijkbaar dus ook in Canada. Natuurlijk moest ik een potje meenemen, want dit wilde ik ook wel graag proberen.

Je ziet vaker de tubetjes voorbij komen dan de potjes. Een tubetje is natuurlijk wel hygiënischer dan een potjes, maar ik vind een potje gewoon leuker. Ook heb ik het idee dat hier meer in zit, maar ze waren even duur, dus daar ben ik toch niet helemaal zeker van.


De verpakking is erg stevig en ziet er ook wel leuk uit. Er staat een zonnetje op en zegt dat het SPF 15 bevat, handig als de zon in gaat, maar ook gewoon voor op een normale dag. Ook staan er kersjes op, ik heb namelijk de Cherry variant. Hier kwam ik alleen later pas achter. Misschien had ik wel liever de normale gewild. Hij ruimt namelijk ook naar kersjes en eerlijk gezegd vind ik het niet een heel erg lekker geurtje.


De lippenbalsem is vrij stevig, maar smeert wel heerlijk uit. Je proeft verder geen kersen trouwens. De lippenbalsem prikkelt een beetje op je lippen, maar dit vind ik juist wel lekker. Dit geeft mij altijd wel het idee dat het werkt.

En.. maakt het mijn lippen ook lekker zacht? Ja, ik vind van wel. Na een keer gesmeerd te hebben heb ik voor een hele tijd heerlijk zachte lippen. Je hoeft niet snel bij te smeren, je lippen blijven echt een hele tijd lekker zacht.

Zo geliefd dat het is op Internet vind ik wel een beetje overdreven. Het is een echt een fijne lippenbalsem, maar zo geweldig en bijzonder vind ik hem nou ook weer niet. Hij lijkt een beetje op Blistex vind ik, alleen prikt Blistex nog wat meer.

Ik heb deze gekocht voor €2,-. Om gerekend is dit ongeveer €1,50, super goedkoop dus! Als je een keer in Amerika of Canada komt, zeker een tubetje of potje meenemen.

Wat is jouw favoriete lippenbalsem?

Liefs,
Brechtje.