Pagina's

woensdag 29 februari 2012

Mijn kijk op fashion


In mijn filmpje van zondag vertelde ik het al, fashion is niet helemaal mijn ding. Make-up vind ik geweldig, ik houd van poedertjes, nagellak, oogschaduw, alles. Maar kleding, nee daar ben ik gewoon niet goed mee. Ik draag meestal vaste combinaties, zo hoef ik ’s ochtends niet te veel na te denken als ik wat uit de kast trek.

Nu wil ik dat eigenlijk eens wat anders gaan doen. Woesh, een wending in het verhaal! Het filmpje van Vera en Suzanne (klik hier voor dit filmpje) inspireerde mij en ik wilde opeens wat met kleding gaat doen! Ik trok mijn kast open en probeerde wat nieuwe combinaties uit. Je shirt in je broek, is dat misschien wat? En dan een vestje er over heen. Of misschien moet ik eens een rokje proberen? Opeens was er een stroom van ideeën!

Vervolgens keek ik een beetje rond op Lookbook. Nog nooit bezocht ik die site, maar ik had er wel eens wat van gehoord en besloot een kijkje te nemen. Lookbook is een site waar mensen die van kleding houden hun outifts posten. Je komt er hele verschillende dingen en stijlen tegen, en dat maakt het erg leuk. Het is bedoeld als een site om inspiratie op te doen. En dat is precies wat ik nodig heb!

Forever 21 Scarf, Thrifted Cardigan, Vintage Bag, Vintage Shoes

 Forever 21 Shirt
Erg leuke outfits! I love it. Dan krijg je opeens echt zin om kleding te shoppen. Wat ik normaal bijna nooit heb. Als je een beetje weet waar je naar opzoek bent, is het veel makkelijker slagen. Vandaar dat ik deze site nu zo handig vindt. Wat er nu op mijn lijstje staat is een strakke broek in een aparte kleur.

Vervolgens begon ik begon wat rond te zoeken op Youtube. Er zal vast wel iemand zijn die filmpjes maakt over fashion. Iemand die uitlegt hoe je bepaalde kledingstukken het leukst kunt dragen, die je verteld wat er nu ‘hip’ is. En ook die vond ik! Man, wat is Internet toch geweldig, overal een oplossing voor. Haar kanaal heet Wendyslookbook. Ze pakt het maken van filmpjes heel professioneel aan, ze zijn echt super kwaliteit. Het lijkt soms wel een mini-tv-programma. Hoe ze alles heeft bewerkt is mij echt een raadsel, wat ik wel weet is dat het heel veel tijd moet kosten. Haar filmpjes zijn echt leuk om naar te kijken en ook erg leerzaam!

Toen ik begon met dit artikel, had ik niet echt een idee wat het zou worden, maar ik vind dat het eigenlijk best leuk is uitgepakt. Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, over mijn ervaringen, mijn kijk op fashion. Ik ben er immers niet zo goed mee, maar daarom is het misschien ook wel leuk om te lezen hoe ik er steeds wat meer over leer. Mijn interesse in kleding is al wel iets toe genomen.

Wat denken jullie? Zou het leuk zijn als ik hier af en toe wat over update. Wat ik heb geleerd over fashion, de tips die ik heb opgevangen, enzovoorts. Dit was dan als een soort introductie.