Pagina's

donderdag 23 februari 2012

Review: Essence Soufflé Touch blush

In de nieuwe collectie van Essence zitten heel wat nieuwe, leuke producten. Eén daarvan is de Soufflé touch blush. Dat is zeker iets nieuws, zoiets zie je niet zo vaak. Ik was wel erg benieuwd naar wat het nou precies was en hoe het werkt, dus ik besloot het te proberen. Na mijn shoplog leken jullie ook wel erg benieuwd naar deze blush, dus hier is mijn review.

Allereerst de verpakking. Mwah, niet heel bijzonder en mooi. Een plastic potje met een roze plastic dop. Het staat wat goedkoop, maar dat is het natuurlijk ook. Niet lullig bedoeld hoor! Heerlijk juist dat Essence zo budget is, maar dat is dus ook te zien aan de verpakkingen.

Hier zie je goed dat er shimmer in zit, dat vind ik best mooi! Hij lijkt nu best veel, maar in het echt is het mooi subtiel. Je ziet dat het echt een soort mousse is, geen crème blush. Cool! Hij ruikt trouwens best zoet, een beetje chemisch vind ik zelf. Maar wat geur betreft ben ik erg kritisch, mijn moeder vond het wel lekker ruiken.

Hier zie je een swatch. Huh, waar? Ja, dat is de swatch. Als je het een beetje uitveegt is er al snel niets meer te zien. Wat je wel ziet is een glansje, maar geen kleur. Dat valt al een beetje tegen. Hopen dat het op je wangen wat beter te zien is..

Zonder blush.


Met blush. Zien jullie misschien een verschil? Ik niet. Echt jammer dat het niet werkt, want ik vond het zo’n cool product! Ik heb het eerst geprobeerd met kleine veegjes aan te brengen, maar dan krijg je al snel een soort rare ophopingen. Dan worden het een soort sliertjes. Op de foto hierboven heb ik het deppend aangebracht. Wel beter, maar er is geen kleur te zien.

Dit bedoel ik met die sliertjes. Als je wat te hard veegt krijg je dit.

Conclusie: Tja, het valt een beetje tegen. Ik had gehoopt op een mooie gezonde blos, maar helaas is er na een beetje uitvegen geen kleur meer te zien. Het idee van een mousse blush is wel leuk, maar het werkt niet. Helaas.

Hebben jullie wel eens een mousse blush of een ander apart soort blush geprobeerd? Beviel dat goed?