Pagina's

dinsdag 28 februari 2012

Review: Dove Invisible Dry deodorant

Als ik eenmaal een fijn product heb ontdekt, dan hoef ik niks anders meer. Dat had ik met de Nivea Dry Comfort stick deodorant. Deze gebruikte ik zo’n anderhalf jaar, maar ik merkte dat hij niet meer zo goed werkte als eerst. Ik baalde behoorlijk, en ging op zoek naar een andere fijne stickdeodorant. Ik probeerde Dove Invisible Dry, benieuwd hoe deze bevalt? Lees dan verder.


Een stickdeodorant dus, ik zal er even iets over vertellen. Volgens mij zijn de meeste mensen gewoon een spraydeodorant gewend. Een roller is ook wel bekend, maar een stick wordt minder gebruikt. Net zoals een crème trouwens, maar daar hebben we het nu niet over. Eigenlijk is het gewoon een deodorant in een vaste vorm die je op je oksel moet smeren in plaats van spuiten. Sommigen vinden dat onhygiënisch, maar als het goed is ben jij de enige die die stick gebruikt, dus ja. Persoonlijk vind ik een stick beter werken en beter beschermen tegen zweten.

Wat Dove beloofd is geen witte strepen achter te laten. Waar het mij meer omgaat is dat hij mij de hele dag fris laat ruiken. Gelukkig zegt Dove ook 24h bescherming te bieden, dat klinkt goed!

De verpakking is vrij simpel, maar daar houd ik wel van. Je moet de stick op hoog draaien aan de onderkant en dat werkt erg praktisch. Daarnaast houd hij fijn vast, ja de verpakking is helemaal goed!

Op bovenstaande foto is de stick een stukje ophoog gedraaid. De geur van de deodorant is niet heel opvallend, maar ruikt wel lekker fris. Ik vind het wel fijn dat de geur niet te overheersend is, zo gaat het niet mengen met parfum. Ook brengt hij fijn aan. Klink een beetje apart, maar ik bedoel daarmee dat hij heel zacht aanvoelt op je huid. Totaal niet stroef of iets dergelijks.

Al deze positieve punten zijn wel heel leuk, maar nu waar het allemaal om gaat. Werkt deze deodorant goed? Beschermt hij je de hele dag tegen zweetplekken? Ja en ja! Ik was best verrast eerlijk gezegd, maar ik vind dat hij erg goed werkt! Ook laat hij nauwelijks witte strepen achter, al moet ik toegeven dat ik daar wat minder op heb gelet.

Dove Invisible Dry deodorant in stickvorm is te koop bij de meeste drogisterijen voor €3,79. Gebruiken jullie wel eens een stickdeodorant? En heb jij al je wonder-deo gevonden?