Pagina's

maandag 13 februari 2012

Review: Yves Rocher masker voor de gevoelige huid


Al weer een hele tijd terug kreeg ik van mijn tante en mijn nichtjes een gezichtsmasker. Zij kijken regelmatig op mijn blog en dachten dat ik mooi kon gebruiken voor een review. Het is een masker in een tubetje en het is voor de gevoelige huid, dat lijkt mij erg fijn! Het is een wat ander masker dan je waarschijnlijk gewent bent. Lees snel verder voor mijn review.

Het is een masker in een tube. Dit vind ik erg fijn, want dat betekend dat je het vaak kunt gebruiken en het werkt hygiënisch. De verpakking is verder erg simpel, hij is licht roze met felroze en groenige letters. Niet heel bijzonder, maar wel leuk. Dit heeft er helemaal niets mee te maken, maar ik vraag het toch: Is het jullie wel eens opgevallen dat producten voor de droge of gevoelige huid bijna altijd in een lichtroze verpakking zitten? Ik vind dat wel handig, het is hierdoor snel te herkennen!

Op achterkant staat: Het ontspannend masker verzacht en kalmeert uw huid langdurig. Breng het masker 1 à 2 keer per week royaal aan op het gezicht. Vermijd de huid rondom de ogen. Laat het masker 5 minuten inwerken. Verwijder de overtollige crème-gel met een tissue.

Het is dus duidelijk echt een masker voor de gevoelige huid. Je kunt het meerdere keren per week gebruiken en het wordt aangeraden om het royaal op te smeren. Dat betekend ook dat het totaal niet agressief is, dat is erg mooi!

Het is inderdaad een soort gel-crème. Waar het naar ruikt kan ik niet zo goed omschrijven, maar ik vind het lekker. Het is verder geen overheersende geur, als je het masker op hebt ruik je het niet mee. Het lijkt wittig, maar op je gezicht is het gewoon doorzichtig. Het voelt erg fris en fijn aan op je huid.

Na 5 minuten verwijder je dus de overtollig crème-gel met een tissue. Ik merkte al gelijk dat er veel crème was in getrokken in mijn huid. Met de tissue weghalen vind ik niet fijn werken. Er blijft dan een plakkerig laagje achter op je gezicht. Daarom haal ik het altijd weg met een nat washandje. Na gebruik voelt mijn huid zacht aan. Mijn huid lijkt ook wel ietsjes kalmer.

Conclusie: Een lekker fris masker voor de gevoelige huid. Als je snel een geïrriteerde huid hebt, moet je dit masker eens proberen. Het masker doet wat beloofd word, maar ik denk dat ik toch liever een wat voedender masker heb. Maar voor af en toe vind hem erg fijn!

Welk masker gebruik jij graag?

Liefs,
Brechtje.