Pagina's

zaterdag 18 februari 2012

Review: Essence gelliners zwart en paars

Er zijn vele soorten liners te koop, vloeibare eyeliner, potloden, stiften en gelliners. Essence verkoopt fijne budget gelliners waarvan ik er twee in huis heb. De zwarte had ik al best lang en had ik al eens gereviewd. Mijn moeder kocht laatst de paarse, maar vond de kleur toch niet helemaal mooi, dus heb ik hem ingepikt. Lees verder mijn review.

Gelliner zijn eyeliners in een potje. Ze zijn een stuk dikker dan de standaard vloeibare eyeliner en persoonlijk vind ik dit erg fijn en makkelijk werken. Gelliner kun je aanbrengen met schuin afgesneden kwastje of met zo’n lang dun eyelinerkwastje. Essence verkoopt gelliners in vier verschillende kleuren (zwart, bruin, paars en groen) voor een heel fijn prijsje. Edit: in de vernieuwde collectie van Essence zit nu een grijze in plaats van een groene.

De gelliners komen in glazen potjes wat ik heel mooi vind. De plastic dop heeft wel wat goedkoops, maar ach. Een kwastje zit er niet bij, maar voor die prijs maakt dat niet zo uit. Je kunt er een goedkoop kwastje van Essence bij kopen.

Hierboven zie je de swatches. Links zie je twee keer de zwarte liner en rechts de paarse. De zwarte is best goed zwart, maar niet helemaal pikzwart. Ik vind dat niet echt een nadeel. In de paarse zit een lichte shimmer, dat vind ik wel erg leuk, het geeft het was extra’s! De gelliner is heel makkelijk aan te brengen. Ik vind de dikte erg fijn, niet te dik, niet te dun.


Halloooo, wat een slome blik zeg.
Helaas is het niet heel goed te zien, maar op mijn linker oog zit paars en rechts zwart. De zwarte heb ik eigenlijk net wat te dik en te veel naar boven aangebracht, het lijkt daardoor alsof mijn oog heel erg hangt. Ook in het echt is het paarse niet heel overduidelijk te zien, maar dat vind ook wel mooi, het is precies goed zo naar mijn smaak. Het staat net wat minder hard en wat aparter dan zwart.

Dan over de houdbaarheid van de gelliner. Een minpunt van vele gelliners is namelijk dat ze snel uitdrogen en dan niet meer te gebruiken zijn. Hoelang deze van Essence precies mee gaan weet ik niet. De zwarte liner heb ik al zeker een halfjaar en werkt nog steeds echt top! 

Mijn conclusie: Een fijne gelliner. Hij heeft een hele fijne textuur en brengt daarom makkelijk aan. Je kunt er een subtiel, maar ook een wat heftiger lijntje mee trekken. Ik draag ze nu bijna dagelijks, vooral de paarse vind ik erg mooi. Voor een prijs van slechts 1,99 vind ik het een hele fijne gelliner.

Liefs,
Brechtje.