Pagina's

donderdag 31 mei 2012

Essie nagellak, review en swatches

Toen ik ongeveer twee weken bij Anouk en Britt van GlossieQueen las dat ik twee Essie lakjes had gewonnen, kon mijn dag niet meer stuk! Essie een salon nagellakmerk dat sinds kort ook in Nederland te koop is. Ik had véél goede dingen gehoord over die nagellakmerk, dus ik was heel erg benieuwd natuurlijk! Ik heb ze voor jullie getest en swatches gemaakt.

Het flesje ziet er simpel uit. Het is gemaakt van glas en op twee zijkanten staat er Essie in. Op de bovenkant staat een E, zo kun je ze gelijk herkennen tussen andere nagellakjes. Verder zijn de flesjes niet heel erg bijzonder. Ze zijn vrij simpel, maar dat vind ik eigenlijk wel erg mooi. De nagellakjes bevatten 13,5 ml, dat is een normale hoeveelheid voor nagellak. Om het even te vergelijken: Catrice nagellak bevat 10 ml. Ik heb de kleuren Lapiz Of Luxury en Master Plan.

Lapiz Of Luxury is een lieve babyblauwe kleur. Zo’n soort kleur had ik nog niet in mijn bezit, dus dat vind ik erg leuk! Na twee laagjes dekt deze nagellak goed, maar drie vind ik net wat mooier. Ook voor de zomer vind ik dit een mooie kleur. Ik denk dat deze kleur ook wel bijna overal goed bij staat, dat is natuurlijk altijd handig!

Masterplan is een nudekleurig lak. Na twee laagjes dekt hij goed. Net zoals als de vorig nagellak is dit zo’n kleur die je echt overal bij kan dragen. Het is niet écht nude dat hij dezelfde kleur heeft als mijn huid, hij is wat donkerder, maar dat vind ik juist wel mooi.

Wat mij gelijk opviel bij deze nagellakken was het dikke kwastje. Essie nagellakjes hebben een dik en rond kwastje, dat lakt heel makkelijk en fijn. Vooral als niet al te handig bent met nagels lakken is dat heel handig! De nagellak heeft een normale droog tijd en blijft bij mij zo’n 5 dagen perfect zitten. Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar voor mij is dat een normale tijd.

Conclusie: Ik ben erg tevreden over deze nagellakken. Het zijn mooi kleuren en het flesje vind ik ook erg mooi staan. Bovendien lakken ze erg fijn en makkelijk door de textuur en het dikke, ronde kwastje. Ja, ik wil nog wel meer nagellak van Essie! Essie nagellak is te koop bij Etos voor 10 euro.

Heb jij wel eens nagellak van Essie geprobeerd, wat vind je ervan?