Pagina's

woensdag 30 mei 2012

DIY: budget zomerse ijsblokjes


Hallo lieve meiden, sorry voor het onregelmatige posten. Ik heb het nog steeds best druk met school, ik kan ook niet beloven wanneer ik post en hoe vaak. Ik moet gewoon even in een ritme komen, zodat ik school en mijn blog weer goed kan combineren. Komt goed! Vandaag heb ik een Do It Yourself voor jullie, dat is lang geleden! Het is een heel simpel, maar dat maakt het niet minder leuk. Lees snel verder.

Vorig weekend kwam ik in onze tent op de camping een doos met zeebanket bonbons tegen. Dat is natuurlijk altijd leuk!  Vervolgens vertelde iemand mij dat je er ook ijsklontjes van kunt maken, zoiets had ze eens gelezen. Hé, dat is best een leuk idee! Dan krijg je dus bonbons in de vorm van zeesterren, mossels, zeepaardjes en alles wat er in zo’n doos bonbons rondzwemt. Dus dat ben ik gaan proberen.

Eerst moest het doosje leeg zijn. Dat vond ik helemaal niet erg en gek genoeg duurde dit ook helemaal niet zo lang. Hehe, ik ben gek op zeebanket bonbons. Het plastic lijkt niet al te stevig, maar voor een keertje ijsblokjes maken is het prima.

Het vormpje gevuld met water. Hiermee ben ik altijd zo kluns. Wat ik nu vaak doe is het niet onder de kraan vullen, dan raken ze te vol, maar met een bekertje alles vol gieten. Zo kun je het zelf ook een beetje gelijk verdelen.

Een nachtje in de vriezer en voilà! Je ijsblokjes zijn klaar! Het eruit halen gaat heel makkelijk om dat het plastic niet al te stevig is. Wel is het plastic helemaal heel gebleven! Je kunt een zo’n vormpje zeker meerdere gebruiken, dat houdt hij makkelijk. Het is toch steviger dan je dacht.

Hierboven dobberen een vis, zeester en (op zijn kant) een mossel in limonade
Limonade met ijsklontjes. Voor als het weer wat warmer is. Wat doet het weer trouwens vreemd zeg! Ik dacht dat het nu eindelijk echt zomer zou worden, maar dat valt tegen. De komende dagen schijnt het weer wat frisser te worden. Blijkbaar was die hitte wat tijdelijks, jammer dan, maar de ijsklontjes blijven leuk.

Aan de onderkant van het vormpje zit trouwens een soort uitsteeksel, zo kun je de bonbons er makkelijk uit kunt halen. Helaas verpest dit wel een klein beetje het vormpje. Ik heb ook wel eens bonbons gehad die dit niet hadden, maar dat is dus gewoon geluk hebben en een beetje zoeken. Het idee blijkt wel leuk natuurlijk!

Hopelijk vonden jullie dit een leuke DIY. Het is iets wat je snel en makkelijk even kunt doen als het warm is. En het is ook nog een budget! Je hergebruikt immers een oude verpakking, zo ben je ook nog eens hartstikke milieubewust bezig! ;)

Kunnen jullie ook niet wachten tot het weer wat warmer is?