Pagina's

zondag 6 mei 2012

Camping verslagje

‘Ik zal updaten, maar kan niet beloven dat dit gaat lukken de hele vakantie’. Herinneren jullie je nog dat ik dat zei? Nu mag je even heel hard lachen, want dat plan is dus ongelofelijk mislukt! In plaats van mijn blog te updaten, heb ik heerlijk genoten van mijn weekje vakantie op de camping. Ik heb echt lekker uitgerust en het heel erg naar mijn zin gehad. Vanaf nu ben ik weer helemaal aanwezig en zullen er weer artikelen verschijnen. Wel ik wil ik nog een verslag doen over hoe ik het heb gehad op de camping. Dat lijkt mij wel een leuke afsluiter van de vakantie.

Wat ik nu gelijk even ga doen ik alle foto’s verzamelen die ik en mijn moeder (het fotografen team van de familie, haha) de aflopen weken hebben gemaakt. Dat zijn er nog al wat. Ik vind het altijd heel leuk om terug te kijken, vaak moet ik ook wel om foto’s lachen als ik ze zie. En nu weer. :)

Ik ga zo’n 8 jaar elk voorjaar naar de camping. Met mijn ouders, broertje en vrienden van ons staan we daar. Drie jaar geleden zijn onze ex-buren er ook bijgekomen, en ondertussen kennen we daar best wel wat mensen. Vandaar dat het altijd zo gezellig is. Ik vind het heerlijk om de tent uit te lopen met een duf hoofd en gelijk mensen om je heen te hebben. Je hoeft elkaar niet op te bellen of iets dergelijks, je staat gewoon al naast elkaar. Voor mij voelt het daar echt als een soort thuis, maar dan met wat meer mensen. Ook is de ruimte die je daar hebt natuurlijk heel fijn. Je bent altijd buiten, daar raak je aangewend. Je kunt gemakkelijk een stukje gaan lopen of fietsen als je daar zin in hebt. Ondertussen ken ik de weg in het bos ook al aardig goed. We proberen steeds weer nieuw weggetjes en ontdekken nieuwe wandelroutes.

Zondags kwam er bezoek voor mijn moeders verjaardag. Het zou die dag gaan regenen, maar we hadden echt super veel geluk, want het was de hele dag heerlijk weer! Bezoek met regen is niet fijn natuurlijk, met ze allen onder een luifel is nou eenmaal wat krap. Op de foto probeerde ik even de camera van mijn nichtje uit. Hij is fijn. :)

Maandag tot en met woensdag was niet heel veel bijzonders. Een beetje luieren, een paar keer naar het dorp geweest voor een ijsje. Een keer mee geweest met boodschappen doen. Of nou ja, de ouders doen boodschappen ik heb met een vriend bij de koffiemachine gehangen en koekjes gegeten. In het speeltuintje gezellig kletsen, schommelen, spelletjes doen. Gewoon de dingen die je doet als je kampeert.

Donderdag zijn we met het gezin naar Amersfoort geweest. Hier splitste we op. Mijn broertje wilde graag naar de dierentuin en ik ben met mijn moeder wezen shoppen. En ik ben verassend goed geslaagd! Alles waar ik naar opzoek was heb ik gevonden, echt alles. Ik ben er helemaal tevreden over en natuurlijk heel erg blij met mijn aankopen. Ik ga binnenkort een shoplog opnemen!



Vrijdag ben ik naar Radio Kootwijk gefietst met twee vrienden. Ik moest nog een cultureel iets doen voor een opdracht voor school en mijn moeder kwam met een geniale idee om gewoon even naar Radio Kootwijk te fietsen. Dat is een halfuurtje fietsen door het bos en langs een schietterrein en je bent er. Fotootje dat je er geweest bent, een beetje rondkijken en lopen, weer terug gefietst en klaar! En het was nog gezellig ook. Het is echt een indrukwekkend gebouw. Midden op een kale, afgestorven vlakte staat opeens een enorm gebouw. Het lijkt helemaal uitgestorven, maar we hadden aangebeld en er was wel iemand. Jammer genoeg mochten we niet binnenkijken. 

Vrijdag vonden we opeens heel veel klavertjes vier! En ik vond zelf twee klavertjesvijf! Ik vond dat echt zó bijzonder. Ik dacht serieus dat deze niet bestonden en verklaarde een vriend voor gek dat hij er naar ging zoeken. Totdat we er plots super veel vonden! Misschien is het niet heel boeiend voor jullie, maar ik vond het echt heel speciaal.

Zaterdag was het Bevrijdingsdag en mochten we een kijkje nemen op het schietterrein. Helaas ging ik die dag ook naar huis en konden we niet al te lang blijven. Het was wel heel erg gezellig en aan het eind van de vakantie hadden we echt een vriendengroepje op gebouwd. In de volgende meivakantie zien we ze weer. Nog een jaar wachten dus. Echt jammer.

Hoe was jouw meivakantie? Nog leuke dingen gedaan? En ga jij wel eens kamperen?