Pagina's

donderdag 31 maart 2011

Ooglook Essence bruintinten quattro.


Ik draag niet vaak oogschaduw, maar als ik oogschaduw draag is het meestal deze look. Niet al te opvallend, het zijn gewoon bruintinten, maar toch vind ik het een mooie look. En hij is ook nog eens heel makkelijk om te maken. In dit artikel ga ik jullie vertellen hoe je deze look kunt maken.

Voor deze look heb ik een oogschaduwpalletje van Essence gebruikt, deze zie je hieronder. Ik heb de cijfertjes erin gezet, zodat ik straks makkelijk kan zeggen welke kleur je nodig hebt.


Zo, laten we beginnen!
Houd er wel rekening mee dat ik niet super goed ben in oogschaduw aanbrengen, ik gebruik het ook niet heel erg vaak. Maar ik vind het wel heel leuk om jullie wat ideetjes te geven over hoe je een leuke naturele look kunt maken. Dus daarom dit artikel. ;). Veel plezier!


Dit is mijn oog met niks erop. Alleen een beetje mascara dan, ik weet dan je dit het beste aan kunt brengen na de oogschaduw. Maar ik was al naar buiten geweest en toen had ik dus al mascara op. 


Breng als eerste een simpele witte kleur aan over het hele ooglid, dit is nummer 1 in het palletje. Dit hoef je niet heel netjes aan te brengen, er komen namelijk nog andere kleuren over heen. 


Neem kleur 3 en breng dit aan op ongeveer de helft van het ooglid, aan de buitenkant. Op de foto lijkt het alsof er ook wat bruine oogschaduw aan de rechterkant van mijn ooglid zit, maar dit komt door een beetje rare lichtinval.


Neem wat van kleur 4 op het puntje van je kwast en maak hiermee een soort V in de buitenste ooghoek. Op de foto is deze V niet zo goed te zien, deels doordat ik het niet zo goed op de foto kreeg en deels omdat ik hier niet zo goed in ben. Je kunt wel zien dat de kleuren van licht naar donker naar buiten lopen.


Zorg er vervolgens nog voor dat de kleuren die van licht naar donker lopen ook mooi in elkaar overlopen, dit doe je door de oogschaduw te blenden met een blendingkwast. Blend de de donkere oogschaduw in je buitenste ooghoek ook een beetje door naar je arcadeboog (crease), zo creĆ«er je ook hier een soort schaduw. Breng als laatste stap nog wat van kleur 2 aan onder je wenkbrauw, doe dit heel lichtjes voor een subtiele highlight.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een keer een ooglook te zien en ik hoop dat jullie het misschien ook een keer na gaan maken.

Laat even weten of je het leuk vond! :)

Liefs, 
Brechtje.