Pagina's

vrijdag 11 mei 2012

Back to normal, gestopt met The Oil Cleansing Method

Vandaag heb ik een examen en de afgelopen dagen heb ik hard geleerd. Vandaar dat er twee geen artikel was. Hopelijk begrijpen jullie het! 

Precies twee maanden geleden introduceerde ik hier The Oil Cleansing Method aan jullie. Ik heb er tussendoor nog een keer over geüpdate en was hierin best enthousiast. Toch heb nu besloten om er even mee te stoppen. Niet vanwege slechte ervaring, nee hoor, maar ik kies nu toch liever voor een normale reinigingsmelk. Benieuwd waarom? Lees dan verder.

Het principe van The Oil Cleaning Method is heel simpel: je reinigt je gezicht met oliën. Welke oliën je gebruikt ligt aan jouw huidtype en waar je zelf voor kiest. De voordelen zijn dat het puur natuur is en dat je het zelf helemaal kunt aanpassen. Lees even mijn artikel terug als je meer informatie wilt, ik heb het hierin uitgebreid uitgelegd.

De mix die ik gebruikte was 30% wonderolie, 70% extra Virgin Olive Oil. Een mix voor de droge huid. Dit werkte echt fijn. Ik had wat minder last van droge plekjes en mijn huid voelde heel zacht aan na gebruik. Af en toe had ik last van wat puistje. Normaal heb ik echt nooit puistjes, dus dat vond ik wel een nadeeltje. Wat ik had kunnen doen was mijn mix aanpassen: minder olijfolie, meer wonderolie. Zo wordt het minder vet, maar dat heb ik niet gedaan.

Waarschijnlijk was het ook luiheid. Op een avond dacht ik ‘waarom zou ik niet weer eens mijn oude reinigingsmelk gebruiken?’. Dat heb ik gedaan en sindsdien doe ik dat weer. Het gaat sneller en eigen werkt het heel erg fijn. De reinigingsmelk die ik nu gebruik is er een van Kruidvat voor de gevoelige tot extra gevoelige huid. Niet voor de droge huid dus, maar mijn huid is de laatste minder droog door het warmere weer.

Een hele tijd geleden heb ik deze reinigingsmelk vergeleken met een soort gelijke van L’Oréal. Uiteindelijk vond ik de tweede toch fijner, omdat deze wat vetter was. Nu mijn huid minder droog is, kies ik toch voor die van Kruidvat. Het is echt een aanrader, hij is super budget en werk heel fijn. Het laat niet zo’n laag je achter op je gezicht, maar na gebruik heb ik geen droge huid.

Dit wilde ik jullie even laten weten. Ik ben heel blij dat het wat warmer is, ook omdat mijn huid dan gewoon wat beter mee werkt. Als het nu ook nog eens stopt met regenen en vochtig zijn, is het helemaal top! Wat voor verzorging gebruik jij voor je gezicht?