Pagina's

woensdag 10 augustus 2011

Review: Catrice Eyebrow kit


Een tijd geleden konden jullie al een review zien van het Hema Eyebrow Pencil en dan nu ook eindelijk de review van het wenkbrauwpoeder van Catrice. Ik wilde graag weten wat ik fijner en beter vind, poeder of potlood. En dat weet ik nu, ik heb veel afgewisseld en uitgeprobeerd, maar nu weet ik het zeker. Lees verder om er achter te komen wat ik van dit wenkbrauwpoeder vind!


Als eerst de verpakking. Deze vind ik erg leuk. Het is een glanzend zwart doosje, niet teveel poespas. Dit vind ik erg cique staan. Het is niet alleen een poeder, maar onderin zit ook een pincetje, een wenkbrauwborsteltje en een angle brush. Hartstikke leuk en handig! Ik gebruik deze eigenlijk niet, maar ze zijn eigenlijk best wel goed. Catrice noemt het ook echt een wenkbrauwkit. Er zit alles in wat je nodig hebt om je wenkbrauw er mooi uit te laten zien en ze een goede vorm te geven.


In het kitje zitten twee kleuren, hierboven die de swatches. Ik was echt geschokt door de hoeveelheid pigment die eraf kwam! Ik dacht altijd dat wenkbrauwpoeders niet zoveel pigment bevatten, maar dit is ongeveer evenveel als een normale oogschaduw! Er zit een kleur voor blonde wenkbrauwen in en een kleur voor wat donkerdere wenkbrauwen. Ik gebruik die tweede, mijn wenkbrauwen zijn namelijk donker bruin, net niet zwart. Als je wenkbrauwkleur tussen de blonde en donkere kleur inzit, zou ik de blonde nemen. Dit staat dan toch natuurlijker.


Mijn wenkbrauw zonder wenkbrauwpoeder. Sorry dat deze foto en ook de volgende is niet helemaal scherp is. Ik vind het best lastig om een foto van dichtbij van mijn wenkbrauw te maken. Meestal zijn ze dan toch meer scherp gesteld op mijn oog of ze zijn te donker. Als je een foto van je eigen oog maakt, kun je natuurlijk ook niet zien waar er op scherp wordt gesteld. Hoe doen jullie dat, hebben jullie misschien tips voor mij?


Mijn wenkbrauw met de donkere kleur wenkbrauwpoeder. Deze kleur gebruik ik altijd. Ik vind het erg fijn dat het niet al te opvallend. Bij een potlood heb je dat wat sneller, dat vind ik poeder wat fijner. Je kan je wenkbrauwen altijd nog wat donkerder maken door gewoon wat meer poeder aan te brengen.

Conclusie: Ik vind het een erg fijn wenkbrauwpoeder. Je pakt niet snel te veel en het staat erg natuurlijk. Ook vind ik het heel erg makkelijk aan te brengen. Ik had het nog nooit gedaan, maar eigenlijk ging het best goed. Ik vind poeder persoonlijk fijner dat potlood en gebruik deze kit nu elke dag! Ik zal het iedereen aanraden, ook aan meiden die voor het eerst een keer hun wenkbrauwen gaan bijtekenen.

Wat vinden jullie fijner poeder of potlood? En heb jij dit kitje wel eens geprobeerd?

Liefs,
Brechtje.