Pagina's

vrijdag 19 augustus 2011

Blog apparatuur


Voor bloggen heb je natuurlijk een computer nodig. Maar ook een fotocamera, een goed bewerkingsprogramma en misschien wel een filmcamera. Een blog is best veel werk en je hebt er ook wel wat hulpmiddelen voor nodig. Vandaag ga ik jullie laten zien wat ik allemaal gebruik. Misschien kun je er zelf ook wel wat uithalen.


Als eerst, mijn computer. Dit is echt niks bijzonders. Het is een tweedehands computer, als je goed kijkt zie je het prijskaartje er zelfs nog opzitten. Het beeldscherm heb ik wel met veel zorg uitgezocht, maar ook deze is niet heel bijzonder meer. De computer is een HP Compaq D530 voor degenen die geïnteresseerd zijn en het beeldscherm weet ik niet meer. De boxen en het toetsenbord zijn beiden van Logitech.
Mijn netbook, het is een Acer D255. Een heel schattig klein laptopje. Deze gebruik ik als ik niet thuis ben of als ik gewoon even lekker buiten wil zitten bloggen.



Dan de fotocamera. Dit is wel een wat luxer apparaat. Hij is jammer genoeg niet van mijzelf, ik mag hem van mijn moeder lenen, hier ben ik heel blij mee. Het is een Nikon D5000, ik weet niet precies welke lens. Hij kan echt prachtige foto’s maken, hier doe ik erg mijn best op. Ik moet nog een hoop oefenen en ik ken zeker drie kwart van de functies van deze camera nog niet. Hij kan zoveel, echt een geweldig ding!


Het eerste bewerkingsprogramma is Paint.NET. Het lijkt een beetje op de gewone Paint, maar dan heeft dit programma veel meer mogelijkheden en het is ook wat ingewikkelder. Je moet er echt even mee leren werken, voordat je er daadwerkelijk iets mee kunt. Dit is een gratis programma, je kunt het gewoon downloaden. Het witte balkje bij de bovenste foto heb ik met dit programma gemaakt.


Picasa, dat kennen jullie waarschijnlijk wel. Al mijn foto’s bewaar ik in Picasa en soms bewerk ik er ook foto’s mee als ik alleen even snel wat kleins wil doen. Tekst in een plaatje zetten doe ik meestal met Picasa. Picasa is ook gewoon gratis te downloaden. De tekst in de bovenste foto heb ik met Picasa gedaan.

En dat was het alweer. Ik heb geen filmcamera, want ik maar geen filmpjes. Anders zou ik dan ook met de spiegelreflexcamera doen, dat heb je ook prachtige beelden. Op dit moment ben ik erg tevreden met deze apparatuur, ik mis niks!

Wat gebruiken jullie allemaal voor je blog?

Liefs,
Brechtje.