Pagina's

dinsdag 23 augustus 2011

Everyday bakje gemaakt


Iets wat veel meiden misschien wel hebben is een everyday-bakje. Al je dagelijkse make-up bij elkaar in een bakje, zo kun je het snel pakken en hoef je niet lang te zoeken in je stash. Zeker als je haast hebt kan het heel handig zijn. Ik deed hier nooit aan, ik vond het juist wel leuk om een beetje te rommelen in mijn stash, maar toen ik terug was van vakantie was ik gewent om alleen mijn dagelijkse make-up te hebben. Dat vond ik toch veel fijner, dus ben ik dit ook maar thuis gaan doen. Vandaag ga ik hem aan jullie laten zien!

De term everyday-bakje klopt in mijn geval niet helemaal. Ik gebruik niet alles elke dag, het zijn de producten die vaak gebruik. Daarom zitten er ook twee blushes en twee lippenbalsems in. Foundation draag ik op dit moment ook niet, maar dat ga ik over een tijdje misschien weer gebruiken.


Dit is mijn everyday-bakje op dit moment. Misschien ziet het er in eerste opslag wat rommelig uit, maar alles ligt voor mij voor het grijpen.


Ik begin met de oogproducten. Van links naar rechts: Yves Rocher wimperverlengende mascara, Catrice Eyebrow Set en L.A. Girl longlasting oogpotlood (op vakantie gekocht, helaas niet in Nederland te koop. Het oogpotlood gebruik ik niet altijd, alleen soms als ik wat extra tijd over heb.


De gezichtsproducten. Van links naar rechts en onder naar boven: Essence Stay All Day 16h concealer, Catrice Photo Finish foundation, MAX Brown blush highlighter en MAC Sunbasque blush. De blushes wissel ik af, maar de MAC blush gebruik ik nog steeds het meest. De MAX blush heb ik trouwens nieuw, hier komt misschien nog een review over. Foundation gebruik ik – zoals ik al eerder zei – op dit moment niet, maar misschien over een tijdje weer.


En tot slot de lipproducten. Weer van links naar rechts: Catrice Marie Antoinette lipstick van de Baroque collectie,  Smith’s Rosebud Salve Original en Carmex Cherry lipbalm. De lipstick gebruik ik nauwelijks, maar ik vind het leuk hier af en toe mee te experimenteren. Als ik achter de computer zit ’s middags grijp ik af en toe naar de lippenbalsem en ’s ochtends doe ik soms ook een beetje op.

Dat was dus mijn everyday-bakje. Doordat ik nu zo’n bakje heb gemaakt, is mijn stash opeens een stuk leger. Ik ben ook overgestapt naar slechts één lade voor mijn make-up, in plaats van twee. Dat past prima. Op een of andere manier beschouw ik mijn everyday-bakje nu meer als mijn stash. Gewoon omdat ik dit vaak gebruik en heel vaak kijk ik niet meer in mijn laatje met make-up. Klinkt raar, maar ik hou echt van make-up in mijn bakje.

Het bakje is van de Ikea en zat eerst in een soort mini kaptafeltje, volgens mij zijn deze niet meer te koop.

Gebruiken jullie een everyday-bakje? In wat voor soort bakje doe je je make-up dan?

Liefs,
Brechtje.