Pagina's

zaterdag 8 oktober 2011

Droog haar, wat te doen en welke producten

Als je haar maar goed zit he. En dat begint met goede verzorging. Vooral droog haar kan erg vervelend fijn. Ik heb op dit moment last van erg droge haarpunten en ik heb opgezocht wat je er allemaal aan kunt doen. Je haar goed verzorging en ook beschermen zijn twee belangrijke dingen tegen droog haar. Lees verder om te lezen wat je precies allemaal kunt doen tegen droog haar en welke producten fijn zijn.


Deze kocht ik vanmiddag. Komt zo snel mogelijk een review over!

Het begint natuurlijk met de basis. Een goede shampoo en conditioner dus. Hierboven zie je een shampoo en conditioner van Gliss Kur van de Shea Cashmere lijn, deze is voor droog haar. 

Shampoo's en conditioner heb je van super duur tot super goedkoop. Je hoeft echt niet perse een duur merk te nemen voor een goed resultaat. Er zijn ook veel goede goedkope merken met een uitgebreide collectie, kijk maar naar Herbal Essences, Andrélon. Mijn favoriete budget haarmerk is L’Oréal Elvive. Gliss Kur van Schwarzkopf lijkt mij ook erg fijn, ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik wil de Shea Casmere conditioner en shampoo kopen. Als high-end merk zou ik echt voor  John Frieda gaan, dit is écht een heel goed merk en het maakt je haar super zacht.   

Kies voor een shampoo voor droog (en misschien ook wel beschadigd?) haar. Je kunt ook kiezen voor anti-fizz, maar vaak wordt pluizend haar veroorzaakt door droog haar. Dan kun je toch beter voor een shampoo kiezen voor droog haar. Zo is het pluis probleem ook opgelost!


Haarserum werkt ook erg goed tegen droog haar. Breng dit aan na het wassen van je haar en gebruiken van conditioner op handdoek droog haar. Focus je vooral goed op de puntjes, want deze zijn vaak het droogst. Een echte budgettopper is die van de Action. Deze heb ik ook, hij werkt fantastisch en ruikt ook erg lekker. Een high-end serum is Biosilk. Deze heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar dit zou echt het meeste geweldige en beste serum ooit zijn.


Goed verzorgen met maskertjes is natuurlijk ook erg belangrijk. Kies ook hier weer voor een masker voor droog en beschadigd haar. Ook al is je haar niet droog en beschadigd, het is altijd erg fijn om je haar een boost te geven. Ook op het gebied van haar maskers zijn John Frieda, L’Oréal Elive, Gliss Kur echt aanraders.


Wat je ook kunt proberen is een leave-in conditioner. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het is dus een conditioner die je na het wassen in je haar spuit en dit laat je gewoon zitten. Volgens mij een beetje hetzelfde idee van serum. Ook dit kun je vinden bij dure en goedkope merken.

En nog een paar tips: was je haar niet te vaak. Dit kan je haar beschadigen. Probeer je ook op je hoofdhuid te focussen tijdens het wassen en niet de puntjes. De puntjes van je haar zijn vaak niet vet en door de shampoo droog je het alleen maar uit.
Kijk uit met stijlen en föhnen. Ook dit droogt je haar uit en maakt het dood. Je kunt om dit te voorkomen een heat-protector gebruiken, maar het is het beste om het helemaal niet te doen. Vaak vinden meiden die hun haar stijlen dat ze lelijk haar hebben. Dit komt omdat het is beschadigd door de hitte. Stop ermee en begin met goede verzorging. Je zult zien je haar er na een tijdje gebruiken er echt van op knapt!

Ik hoop dat jullie wat gehad hebben aan mijn tips. Ikzelf heb gister Gliss Kur Shea Casmere shampoo en conditioner gekocht bij de DA, hier is nu trouwens 30% korting op alle Gliss Kur produchten en bij Etos is het nu twee producten van Gliss Kur voor €7,-! Mijn haar kan op dit moment namelijk wel even wat verzorging gebruiken.

Hoe verzorg jij je haar precies en welke producten kan je aanraden? Ik ben erg benieuwd!

Liefs,
Brechtje.